niedziela, 10 lutego 2013

ORP Kaszub - Burty, bulaje i pokład

Zabrałem się za sklejanie okrętu ORP Kaszub wz.25.

Do dyspozycji mam elementy fototrawione ale na tym etapie nie będą one przydatne. Dzisiaj zająłem się sklejaniem burt i pokładu (plus szpachla) oraz robieniem oszklonych bulajów.

Temat oszklenia bulajów znajdziesz w powyższym linku oraz bezpośrednio w relacji z budowy.


Na początku warto wywiercić dziury pod bulaje. Po sklejeniu modelu będzie to utrudnione. Użyłem wiertła 1mm, żadnych problemów nie było.



Następnie skleiłem ze sobą burty. W związku z tym, że bulaje będą oszklone muszę wcześniej pomalować burty na docelowy kolor, a następnie wykonać imitację szkła. Jeżeli zrobię na odwrót to podczas malowania burt mogę zamalować bulaje więc cała praca pójdzie na marne. Niestety wiąże się to z tym, że będziemy musieli mocno zwracać uwagę na to aby nie uszkodzić farby. Na szczęście 2-3 warstwy sidoluxu załatwią sprawę.

Burty pomalowałem tradycyjnie farbą Humbol Satin 127, apotem nałożyłem sidolux


Temat poświęcony wykonaniu w pełni oszklonych bulajów znajdziesz >> tutaj  <<


... a następnie wkleiłem pokład...



Jak widać na poniższych zdjęciach obowiązkowo trzeba posłużyć się szpachlą gdyż tak wielkich szczelin nie da się niczym innym zamaskować...


... po nałożeniu szpachli i zeszlifowaniu nadmiaru całość nie wygląda już tak źle...



 Pora zająć się nadbudówką i kominami... to w następnym poście już za kilka dni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz