piątek, 31 maja 2013

ORP Błyskawica - Waloryzacja cz.1 - Dziób

Błyskawica była pierwszym moim okrętem więc nie przejmowałem się podczas jej budowy dokładnością składania oraz waloryzacją. W efekcie wyszedł ładny ale prosty okręt. W miarę zdobywania doświadczenia zacząłem widzieć w nim wiele niedoróbek... których pora już się pozbyć:)

Na początek dziób okrętu czyli wszystko do artylerii 102 mm, tej poświęcę osobny temat.


Na dzień dobry pozbyłem się całego starego olinowania - było zbyt grube. Nowe będzie z pończochy ale tym zajmę się na samym końcu. Ogólnie zamierzam "zdetalizować" pokład na dziobie kierując się zdjęciami z książeczki Muzeum Marynarki Wojennej oraz tym znalezionym w sieci:

 



Rozwierciłem otwory pod łańcuch kotwiczny kryjący się w pokładzie oraz okleiłem je drucikiem 0.01mm grubości.


Potem dodałem cztery pokrętła sklejone z najcieńszego dostępnego drucika i pomalowałem je na czerwono...


Pozostaje już tylko dodanie kilka drobnych szczegółów elementów, których nazw nie znam i pomalowanie wszystkiego lakierem matowym aby się nie błyszczało (mimo użycia matowych farbek).



I na koniec porównanie przed i po poprawkach...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz