niedziela, 3 marca 2013

ORP Kaszub - Kominy, malowanie i inne elementy fototrawione

Ciąg dalszy budowy torpedowca ORP Kaszub.

Pod lupę wziąłem kominy, które wzbogaciłem o kilka drobiazgów oraz wyposażenie pokładu z elementów fototrawionych.

Na tym etapie pomalowałem do końca burty i pokład, na który nałożyłem ślady eksploatacji.



Przed przystąpieniem do pracy nad kominami pomalowałem pokład na brązowy kolor i potraktowałem go sidoluxem. Następnie ubrudziłem go dość mocno za pomocą washa i ponownie pokryłem całość sidoluxem. Wolałem zrobić to teraz (przed przyklejeniem drobnych elementów fototrawionych) aby później nie musieć na nie tak bardzo uważać.

Kominy...
Sklejone kominy potraktowałem szpachlą aby usunąć linię łączenia biegnącą po obu stronach obiektu.



Po zeszlifowaniu nadmiaru zrobiłem obręcze na kominy - cztery sztuki i przykleiłem je cyjanoakrylem.




... następnie wywierciłem otwory pod drabinki w kominach. Na każdych zdjęciach je widać więc nie wiem dlaczego Mirage Hobby nie wydała ich w swoich blaszkach...


i zamontowałem drabinki z bardzo cienkiego drucika 0.1mm. Problem w tym, że każde ich dotknięcie powoduje wygięcie ale łatwo je z powrotem naprostować. Będzie trzeba to zrobić jak już model będzie gotowy - nawet malowanie tych drabinek u mnie sprawiało ich wyginanie się. Można też zastosować grubszy drucik i wszystko będzie ok:)

Na koniec dokleiłem kratownice z elementów fototrawionych...


... i całość umieściłem na okręcie. Dodałem również  drobne elementy fototrawione pokładu (luki, włazy, relingi nadbudówki) i całość pomalowałem rzadką farbą Humbrol 127. Poniżej linii poziomu wody naniosłem kolor miniowy Humbrol 100.



Teraz pójdzie już z górki. Pozostały do zrobienia jeszcze uzbrojenie, relingi, maszty i olinowanie + kilka drobnych szczegółów. To w następnych odsłonach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz