czwartek, 3 stycznia 2013

ORP Mazur - wash i brudzenie

Dzisiaj zabrałem się za kolejny etap malowania okrętu.

Przed nakładaniem washa, biedronki czy też rdzawych zacieków na burtach, powinno się wcześniej umieścić kalki. Mój model jest z 1939 roku, a wtedy okręt nie miał już oznaczenia MR (nie wiem, czy dobrze pamiętam ale występowało one w modelu z 1936 roku). Robi się to po to aby nakładane przez nas ślady eksploatacji przykrywały wszelkie nadruki sprawiając wrażenie realności. Jeżeli kalki nakleimy na koniec będą one się mocno wyróżniać na tle zrobionych przez nas efektów



Wracając do tematu - wash według definicji ma za zadanie wydobycie detali modelu oraz imitacji efektu światłocienia na małym modelu. Używany bywa także do uzyskania efektu zabrudzeń i śladów eksploatacji i ja głównie do tego go używam. Już wcześniej nałożyłem kilka warstw sidoluxu aby zabezpieczyć kolor bazowy więc od razu zabrałem się do roboty.

Całość zalałem mocno rozcieńczoną czarną farbą.





...a potem powoli zacząłem zdejmować nadmiar farby. Gdy już końcowy efekt mnie zadowalał na wszystko położyłem sidolux zabezpieczając mój wash przed kolejnymi etapami pracy czyli przed techniką suchego pędzla i biedronką. Całość oczywiście się błyszczy dlatego na sam koniec będzie trzeba położyć lakier matowy.

Efekt przed i po washu:















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz